پایگاه دانش داکتیو

به راهنمایی نیاز دارید؟

اگر در رابطه با کاربری سامانه داکتیو پرسشی دارید یا به دنبال موضوع خاصی هستید، در این بخش متن خود را جستجو کنید.

مدیریت تگ های دسته بندی

کاربران با تنظیم تگ های دسته بندی روی اسناد و پوشه های خود، که توسط مدیران ایجاد شده است، امکان جستجوی کارآمد تر روی این اسناد و پوشه ها را خواهند داشت. صرفا کاربر مدیر سامانه امکان اضافه یا ویرایش تگ های دسته بندی را در سامانه داکتیو دارد. در ادامه به شرح پنل مدیریت تگ های دسته بندی خواهیم پرداخت.

پنل مدیریت دسته بندی

در صورتی که شما دسترسی مدیریت سامانه را داشته باشید، برای مشاهده پنل مدیریت دسته بندی ها، با ورود به پنل مدیریت، باید منوی «مدیریت دسته بندی»، ذیل دسته «کاربران و دسترسی ها» از پنل منوی سمت راست، کلیک نمایید. با کلیک بر روی این منو، لیست دسته بندی های تعریف شده در سامانه، نمایش داده می شود.

پنل مدیریت تگ های دسته بندی
پنل مدیریت تگ های دسته بندی

ایجاد تگ دسته بندی جدید

با ورود به صفحه مدیریت تگ های دسته بندی و انتخاب گزینه ایجاد، فرم اطلاعاتی برای ایجاد دسته بندی جدید نمایش داده می شود که شامل موارد زیر است: 

  • عنوان: عنوان دسته بندی که در سامانه نمایش داده می شود،
  • رنگ:‌ تگ های دسته بندی به شکل رنگی روی سند ها نمایش داده می شود،
  • فعال:  زدن تیک فعال یا غیرفعال بودن دسته بندی 
  • دسترسی ها : مشخص می کنید که چه کاربرانی به این دسته بندی، دسترسی خواهند داشت.

با ورود اطلاعات لازم و در انتها  با فشردن دکمه ” ذخیره “، می توانید دسته بندی مد نظر را ایجاد نمایید.

فرم ایجاد تگ دسته بندی جدید
فرم ایجاد تگ دسته بندی جدید

نکته : مفهوم دسترسی ها در ایجاد دسته بندی به این معنی می باشد که چه کسانی می توانند برای اسناد یا پوشه ها، یک دسته بندی از میان دسته بندی های ایجاد شده را تنظیم نمایند. شما می توانید به کاربر یا کاربران خاص، به یک گروه که کاربران مشخصی را ذیل خود دارد و یا اینکه با زدن تیک گزینه ” همه افراد سازمان ” به تمامی کاربران سازمان، دسترسی مدنظر را اعطا نمایید. 

در زمان ایجاد/ویرایش تگ دسته بندی، می توانید مشخص نمایی چه کاربرانی به این دسته بندی دسترسی داشته باشند.

نکته: چنانچه تعداد دسته بندی های ایجاد شده زیاد باشد، جهت دسترسی آسان تر و انتخاب یک دسته بندی خاص، می توانید با نوشتن عنوان دسته بندی مورد نظر و زدن گزینه جستجو، به آسانی دسته بندی جستجو شده را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)