پایگاه دانش داکتیو

به راهنمایی نیاز دارید؟

اگر در رابطه با کاربری سامانه داکتیو پرسشی دارید یا به دنبال موضوع خاصی هستید، در این بخش متن خود را جستجو کنید.

بررسی سلامت اسناد با آنتی ویروس

مساله بارگزاری فایل های آلوده به بد افزار در داکتیو

ورود فایل ویروسی به آرشیو الکترونیکی اسناد سازمان، خطر آلوده شدن سیستم تمامی کاربران داخل شبکه را به همراه خواهد داشت. بنابراین بررسی سلامت فایل های بارگزاری شده در سامانه آرشیو الکترونیکی، یکی از مهم ترین دغدغه های هر سازمان باید باشد.
سامانه آرشیو الکترونیکی داکتیو، در ماژول امنیت خود، امکان بررسی صحت سلامت فایل های بارگزاری شده را ارائه می دهد. در این مقاله چگونگی بررسی سلامت اسناد در حین بارگذاری در سامانه مدیریت اسناد داکتیو را شرح خواهیم داد.

ماژول آنتی ویروس داکتیو

برای فعال نمودن ماژول آنتی ویروس در سامانه داکتیو، حتما در زمان استقرار باید ماژول آنتی ویروس در کنار سامانه داکتیو مستقر شده و این امکان در سامانه فعال باشد. این ماژول امکان بررسی هر فرمتی اعم از تمام فرمت های تصویری، متنی و اسنادی هچنین فایل های زیپ به همراه محتویات آن را دارد.
در صورت فعال بودن ماژول آنتی ویروس، در هنگام بارگذاری سند در سامانه که از طرق مختلف از جمله استفاده از گزینه بارگزاری، نرم افزار اسکن و یا Drag&Drop سند صورت می گیرد. پس از بارگذاری، اسناد در صف بررسی توسط آنتی ویروس قرار می گیرند و پیام ” در حال اسکن توسط آنتی ویروس ” بر روی سند نمایش داده می شود.
تا زمان تکمیل شدن فرآیند اسکن توسط آنتی ویروس، امکان نمایش، دانلود، به اشتراک گذاری و … روی سند وجود نخواهد داشت.

نکته: چنانچه تعداد زیادی سند بطور همزمان بارگذاری شوند،  اسناد در صف بررسی قرار خواهند گرفت و  بصورت دسته ای ( بطور میانگین 30 سند همزمان ) توسط آنتی ویروس بررسی می شوند. مدت زمان بررسی اسناد توسط آنتی ویروس با توجه به تعداد اسناد طولانی تر خواهد بود.

پس از بارگزاری فایل، برچسب نارنجی رنگ مبنی بر قرنطینه شدن فایل روی آن نمایش داده می شود.

پس از بررسی و تایید سلامت فایل  پیامی سبز رنگ با متن” تایید شده توسط آنتی ویروس ” بر روی فایل نمایش داده می شود و سند قابل مشاهده، ویرایش ، جابه جایی و … خواهد بود.

پس از تایید سلامت فایل توسط آنتی ویروس، برچسب سبز رنگ رو آن نشسته و فایل در دسترس کاربر خواهد بود.

چنانچه سند یا اسناد بارگذاری شده حاوی ویروس باشند، پیامی با مضمون “مخرب شناسایی شده توسط آنتی ویروس ” نمایش داده خواهد شد و سند مذکور فریز شده و هیچ اقدامی بر روی آن سند قابل انجام نمی باشد.

اسنادی که حاوی ویروس باشند
5/5 - (1 امتیاز)