پایگاه دانش داکتیو

به راهنمایی نیاز دارید؟

اگر در رابطه با کاربری سامانه داکتیو پرسشی دارید یا به دنبال موضوع خاصی هستید، در این بخش متن خود را جستجو کنید.

یک پارچگی با Active Directory سازمان

روال های مختلفی برای احراز هویت کاربران برای ورود به سامانه داکتیو وجود دارد:

  • احراز هویت پایه: احراز هویت از طریق نام کاربری و رمز عبور ثبت شده در خود سامانه داکتیو،
  • احراز هویت AD Kit: نام کاربری و رمز عبور ارائه شده توسط کاربر، با سرور Active Directory سازمان اعتبارسنجی می شود،
  • احراز هویت رمز یکبار مصرف:‌ یک توکن یک بار مصرف برای کاربر ارسال می شود که با ارائه آن به سامانه هویت وی احراز می شود.

ماژول Ad Kit داکتیو به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور موجود در حساب Active Directory خود در سازمان، به سامانه ورود کنید. در صورتی که استقرار داکتیو در سازمان شما همراه با تنظیم این ماژول باشد، همچنین اطلاعات جانبی کاربران نیز قابلیت سینک شده با پروفایل آن ها در سامانه داکتیو را دارد.
به دلیل اینکه در هر سازمان ممکن است که Directory کاربران در Active Directory‌ به شکل متفاوتی پیاده سازی شده باشد، اسکریپ یک پارچگی با AD سازمان شما احتمالا نیاز به سفارشی سازی خواهد داشت.
در این نوع از استقرار، ایجاد کاربر جدید از طریق پنل مدیریت کاربران سامانه داکتیو نخواهد بود  و صرفا کافی است که اطلاعات کاربر در Active Directory سازمان ثبت شده و در اولین لاگین به سامانه داکتیو، در صورتی که اطلاعات کاربری وی در داکتیو وجود نداشته باشد، با استفاده از اطلاعات کاربری دریافت شده از Active Directory، یک حساب کاربری برای وی در سامانه داکتیو نیز ایجاد خواهد شد.

نکته: معمولا در زمان استفاده از AD Kit داکتیو، امکان ویرایش پروفایل توسط کاربر بی معنا بوده و بعضا غیر فعال خواهد بود به این دلیل که در هر بار ورود کاربر، اطلاعات پروفایل وی با اطلاعات Active Directory سینک می شود. البته این برای اطلاعاتی که توسط Active Directory ارائه نمی شود، مصداق نخواهد داشت (مثلا ممکن است که Active Directory سازمان، در اطلاعات ارائه شده برای کاربر، ایمیل وی را ارائه ندهد).


نکته: این امکان وجود دارد که کاربران برای ورود به سامانه داکتیو به صورت همزمان از امکان ورود از طریق احراز هویت Active Directory سازمان را داشته باشند و یا با استفاده از توکن یک بار مصرف که به موبایل وی ارسال می شود.

5/5 - (1 امتیاز)